Saturday, April 10, 2010

Muka-muka Selepas Bonus





Walaupun kebanyakan company telah melunaskan bayaran bonus kepada staff yang bekerja keras untuk mereka di awal tahun yang lalu, dan gua secara tidak langsung berperasaan untuk menemuramah beberapa orang pekerja dan begini lah reaksi muka dia orang..antaranya:-

cekedaout!!

"peh,lepas tolak income tax..beruk pon terkejut.."



Pastu,gua nak angkat jaket kulit ngn spek itam satu kali..rey ben pon ok gak..



pastu balik kampung,kawen..yay!!~



Orang kedua gua interview pula berkata.."gua agak nak pusing klcc satu kali pastu pekene mekdi..peh..sedap2..!!"




Ada juga yang tak nak bagitahu gua.."ok la...hmm..ada la sikit.."



Yang seterusnya pun sama jugak..tak nak bagitahu..peh macam la gua nak pow..




Yang seterusnya ni..gua tak tanya lagi dah jawab..
"walawehhh..makan sampai anak cucu pon tak abes.."
Gua balas.."poyo lebat,sembang buat bimbang.."



Seorang lagi gua jumpa kat pantry,tengah nk buat air..bila gua tanya terus buat muka sedih,gua terus blah..gua dah boleh agak..keh keh keh..


Lepas tuh,gua ke toilet,tapi terkejut gua bila gua jumpa member gua tengah hentak kepala kat dinding sambil bereaksi..


terus gua cabut cepat2..


Orang seterusnya pula..muka macam mintak penampar,tapi gua paham keadaan semasa beliau..



Sebelah dia,dok pegang2 lengan..pastu cakap sorang2.."gua nak beli jam tangan likon la lepas ni.."



Bila dia sebut pasal jam terus gua tengak jam di tangan gua,lantas gua bermonolog seorang diri.."oh,sudah pukul 5 rupanya.."gua balik ke meja gua,kasik angkat kunci motor satu kali pastu gua blah..
Tidak semena mena,on the way balik gua bercadang nak singgah bank dengan niat nak check gua punya bonus boleh angkat harley davidson ke tak..bila gua masuk atm je..gua tidak mampu berkata kata dan terus blah..ramai siut orang nak draw duit.......





No comments:

Post a Comment