Monday, February 16, 2009

Agak agak la


Lu orang agak agak la, kalau gua gi tempat kerja gua dengan membimbit senaskah Utusan Melayu versi jawi ataupun News Straits Times versi English, pastu gua duduk di meja gua sambil rokok dicucuh di tangan pastu kopi panas atas meja gua, bos gua bagi naik gaji ke bagi penampar?

Memang tak dapat dinafikan la, kalau dah macam itu keadaan nya, memang gua comfirm dapat naik gaji, pastu dengan notis 24 jam gua kena berambus dari kompeni tu, ye tidak?

Paling tidak pon bos gua belanja gua penampar kaw kaw dan bercerita tentang hikayat kena terajang versi jawa.

Kerana mengikut firasat gua, hanya orang orang yang tidak ada kerja sahaja especially pakcik-pakcik yang dah retired sahaja yang boleh melakukan perkara sedemikian rupa.Oleh yang demikianlah gua berpendapat yang apabila gua masuk pejabat gua dan baca paper, sudah tentu bos gua akan berpendapat yang gua memang tidak ada kerja dan memang gua sengaja nak cari pasal dengan dia.

Nasib baik la gua tidak pernah melakukan perkara sedemikian rupa di ruangan pejabat gua..

1 comment:

  1. klu lu lakukan gak..sure bola bowling mlekat kat kpala lu pastu..

    ReplyDelete